Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Su šventraščiu po pažastimi. Katalikybė, stačiatikybė, evangelikybė


Su šventąja knyga po pažastimi vaikšto dabar mormonai Vilniuje, taip vaikštinėjo prieš keletą dešimtmečių bene Paryžiuje Mitas Romnis (Mitt Romney), respublikonų partijos kandidatas į JAV prezidentus. Gali būti, kad kitas JAV prezidentas bus mormonas, nors Barakas Obama (Barack Obama) kol kas jį lenkia populiarumu. 


Mormono knyga - dar vienas Jėzaus Kristaus testamentas - vertingesnė už Bibliją. Oficialiai mormonų organizacija vadinasi Pastarųjų dienų šventųjų Jėzaus Kristaus bažnyčia, pamaldos vyksta sekmadieniais Kauno, Šiaulių, Klaipėdos, Vilniaus skyriuose. Internete jų saitas saints.lt, norintiems nemokamai dalijama Mormono knyga.


Įdomu tai, kad visi Bažnyčios nariai čia laikomi  šventaisiais, nes kasdieniame gyvenime jie stengiasi vadovautis Jėzaus Kristaus mokymu (Romualdas Dulskis, Ekumeninė krikščionybė. Krikščioniškasis pašaukimas protestantizme, Aidai, 2011, p. 126). Šventoji knyga draudžia mormonams rūkyti, vartoti arbatą, kavą ir visus kitus tonizuojančius, taip pat svaigiuosius gėrimus. 


Mormonai yra viena iš daugelio protestantų pakraipų. Protestantams svarbiausia yra šventraštis - Evangelija.


Pasak katalikų kunigo profesoriaus Dulskio, dabar plintanti tendencija protestantizmą vadinti evangeliškąja krikščionybe esanti sveikintina, kadangi reformacija iškėlė daugelį pozityvių krikščionybės aspektų, o visus protestantus galima būtų laikyti evangelikais, protestantiškąsias bažnyčias - evangeliškosiomis; protestantizmą gal būtų esą galima vadinti evangelikybe, panašiai kaip sakoma katalikybė, stačiatikybė (ten pat, p. 19).


Ekumenizmas yra bandymas suvienyti krikščionis.  Todėl Marijos pasirodymo jubiliejuje Šiluvoje dalyvavę ir liuteronų vyskupas, ir baptistų atstovų, ir „Tikėjimo žodžio“ pastorių.  
 



Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Erazmas Roterdamietis - literatas, vertėjas, teologas

Ėmęs studijuoti Paryžiaus universitete, Erazmas Roterdamietis (1469-1536) atsisakė sumanymo tapti teologijos daktaru - scholastiniai ginčai jam pasirodė nuobodūs. Jis pasirinko poeto, literato kelią.  Erasmus. buzzle.com  Tik vėliau lankantis Anglijoje Džonas Koletas (John Colet) jį, galima sakyti, sugrąžino prie teologijos. Po kartais tiesiog šmaikščių ginčų teologijos klausimais Erazmas pajuto jos trauką. Gal net ne tiek jį traukė pati teologija, kiek troškimas kompetentingai, su tikru išmanymu svarstyti ir komentuoti  Bibliją, tiksliau, jos mažesniąją dalį - Naująjį Testamentą - originalo kalba. Tad jis nutarė išmokti graikų kalbą, kad galėtų gilintis į šventraščio originalą, o ne vien į lotyniškąjį vertimą - vadinamąją Vulgatą. Blaiviai pasvėręs realias galimybes, hebrajų kalbos ir Senojo Testamento jis nutarė nesiimti.    Ėmęsis komentuoti Naująjį Testamentą, vėliau Erazmas panoro pataisyti seną lotynišką vertimą ir tada iš naujo išvertė NT iš