Pasak Algio Uždavinio, sufijai į savo pirmtakų - sufijų grandinę (silsilą) įtraukdavo net pirmuosius keturis kalifus ir patį Pranašą Muhamadą, nors istorikas Ibn Chaldunas vėliau pastebėjo, kad šie kalifai savitų religinių praktikų nebuvo įsteigę. Persiško sufizmo traktato autorius Ali Hudžviri pirmajam kalifui Abu Bakrui priskyrė kontempliatyvaus gyvenimo (mušahados) kelią, nes tas melsdavęsis naktimis ir skaitydavęs Koraną tyliu balsu, antrasis kalifas Omaras, kuris Koraną deklamuodavęs garsiai, reprezentuojąs apsivalymo (mudžahados) kelią. Trečiasis kalifas Osmanas atstovaująs draugystei su Dievu (chullai), o ketvirtasis kalifas Ali ibn Abi Talibas, anot Hudžviri, rodąs kelią į Dieviškąją esmę (hakiką) (Algis Uždavinys, Sufizmas islamo civilizacijoje, Kaunas: Atvirosios visuomenės studijų asociacija, 2007, p. 75-6).
Pasak Algio Uždavinio, sufijai į savo pirmtakų - sufijų grandinę (silsilą) įtraukdavo net pirmuosius keturis kalifus ir patį Pranašą Muhamadą, nors istorikas Ibn Chaldunas vėliau pastebėjo, kad šie kalifai savitų religinių praktikų nebuvo įsteigę. Persiško sufizmo traktato autorius Ali Hudžviri pirmajam kalifui Abu Bakrui priskyrė kontempliatyvaus gyvenimo (mušahados) kelią, nes tas melsdavęsis naktimis ir skaitydavęs Koraną tyliu balsu, antrasis kalifas Omaras, kuris Koraną deklamuodavęs garsiai, reprezentuojąs apsivalymo (mudžahados) kelią. Trečiasis kalifas Osmanas atstovaująs draugystei su Dievu (chullai), o ketvirtasis kalifas Ali ibn Abi Talibas, anot Hudžviri, rodąs kelią į Dieviškąją esmę (hakiką) (Algis Uždavinys, Sufizmas islamo civilizacijoje, Kaunas: Atvirosios visuomenės studijų asociacija, 2007, p. 75-6).
Komentarai
Rašyti komentarą