Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Kaip atsirado musulmonų teisė. Du pirmieji šaltiniai



Musulmonų teisininkai išprotavo teisės teoriją (usul al-fiqh) remdamiesi šventraščiu. Pasak  Waelo Hallaqo (2009, 16) šventraštyje (Korane) esą apie penkis šimtus “teisinių eilučių” (ajatų). Joshua White'o  (2002, 314)  teigimu, Korane esama mažiau negu šimtas eilučių, kuriose nagrinėjami teisiniai dalykai.  

Be šventraščio, islamo teisininkai dar remiasi suna – Pranašo gyvenimo pavyzdžiu.


Suna išdėstyta hadisuose – padavimuose apie Pranašo pasisakymus ir poelgius. Iš daugiau kaip pusės milijono tokių padavimų esą atsijota apie penkis tūkstančius patikimų liudijimų, tinkamų teisiniams samprotavimams (Hallaq 2009, 16).    

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Erazmas Roterdamietis - literatas, vertėjas, teologas

Ėmęs studijuoti Paryžiaus universitete, Erazmas Roterdamietis (1469-1536) atsisakė sumanymo tapti teologijos daktaru - scholastiniai ginčai jam pasirodė nuobodūs. Jis pasirinko poeto, literato kelią.  Erasmus. buzzle.com  Tik vėliau lankantis Anglijoje Džonas Koletas (John Colet) jį, galima sakyti, sugrąžino prie teologijos. Po kartais tiesiog šmaikščių ginčų teologijos klausimais Erazmas pajuto jos trauką. Gal net ne tiek jį traukė pati teologija, kiek troškimas kompetentingai, su tikru išmanymu svarstyti ir komentuoti  Bibliją, tiksliau, jos mažesniąją dalį - Naująjį Testamentą - originalo kalba. Tad jis nutarė išmokti graikų kalbą, kad galėtų gilintis į šventraščio originalą, o ne vien į lotyniškąjį vertimą - vadinamąją Vulgatą. Blaiviai pasvėręs realias galimybes, hebrajų kalbos ir Senojo Testamento jis nutarė nesiimti.    Ėmęsis komentuoti Naująjį Testamentą, vėliau Erazmas panoro pataisyti seną lotynišką vertimą ir tada iš naujo išvertė NT iš