Kas
dėl klasikinio islamo
teisininkų nuomonės apie svaigiuosius gėrimus (chamr خمر), tai, pasak Ibn Rušdo (The
Distinguished Jurist’s Primer, vol. 1 p.
571), jie sutarė dėl jo draudimo
mažais ir dideliais kiekiais, tai yra svaigalų iš vynuogių sulčių.
Svarstydami apie kitus svaigalus, jie nesutarė dėl mažo kiekio, nuo kurio neapsvaigstama. Sutarė, kad yra draudžiamas toks kiekis, kuris svaigina.
Bet dauguma Hidžazo teisininkų, taip pat dauguma tradicionistų, laikė draudžiamu tiek mažą, tiek didelį svaigalų kiekį.
Bet dauguma Hidžazo teisininkų, taip pat dauguma tradicionistų, laikė draudžiamu tiek mažą, tiek didelį svaigalų kiekį.
Rusų arabisto Michailo Rodionovo knygelėje apie
Pranašo Muhamado žodžius ir žygius, jo tikėjimo mokymą, apeigas, teisę, Dievo
ir žmogaus santykius Islam klassičeskij (Sankt-Peterburg 2003, p. 7) klasikiniu islamu laikomas laikotarpis nuo pirmojo
apreiškimo Pranašui Muhamadui apie 610 metus iki Abasidų dinastijos pabaigos 1258.
Panašų, tik dešimčia metų anksčiau prasidedantį laikotarpį laikė
klasikiniu islamu ir austrų istorikas bei kultūrologas Gustavas von Griunebaumas.
Tai byloja pats jo veikalo pavadinimas: Classical Islam. A History 600-1258. London
1970.
Komentarai
Rašyti komentarą