Trečiasis teisės šaltinis yra konsensusas. Nors, pasak Hallaqo įslamo teisės įvado, remiantis konsensusu – vieningu teisininkų sutarimu priimta mažiau negu vienas procentas įstatymų ar teisės normų.
Ketvirtasis teisės šaltinis – teisinė analogija. Pavyzdžiui, Koranas draudžia vartoti vynuogių vyną. Paklausite, o gal galima vartoti datulių vyną?
Kadangi datulių vynas taip pat svaigina, atima protą bei trukdo atlikti religines prievoles, teisininkas logiškai nusprendžia, kad jo vartojimas irgi draudžiamas.
Analoginio teisinio samprotavimo eiga tokia: nauja byla – sena byla – kas tarp jų bendra (ratio legis) – naujos bylos sprendimas.
Svarbus metodas įvertinant ratio legis yra tinkamumas ar tikimas (munasaba). Nors Korane nepažymėta vyno vartojimo draudimo priežastis, bet aišku, kad šis draudimas yra pamatuotas, pagrįstas, kadangi apsvaigimo pasekmės žalingos.
Komentarai
Rašyti komentarą